08. januar

Byråd

Byrådsarbejdet i Fredensborg Radikale Venstre:

Radikale Venstre i Fredensborg Kommune har 2 byrådsmedlemmer:
  • Lars Simonsen, bl.a. formand for Plan-, Klima- og Miljøudvalget og medlem af Økonomiudvalget
  • Kristian Hegaard, bl.a. næstformand for Social- og Seniorudvalget og formand for Handicaprådet.
1. suppleant er Marianne Bredgaard Karlsson.

Radikale Venstre arbejder i byrådet bl.a. for en sund energieffektiv økonomi, grøn omstilling, social ansvarlighed, veldrevne institutioner og skoler med god ledelse, lokal handel og lokalhistoriske værdier.

Blandt vores største finger- og fodaftryk de senere år er en solid genopretning af de kommunale økonomi siden 2009, en række effektiviseringer af den kommunale struktur, en ambitiøs klimaindsats, fastholdelse af hjælpen til handicappede og de svageste ældre, en massiv satsning på byudvikling i Kokkedal og Fredensborg by, vedligehold af veje/stier/bygninger/kloaker, en fornyet kortlægning af de lokalhistoriske værdier i kommunen og skarpe kriterier for bevaringsværdige bygninger samt en række investeringer i idræt og kultur. Vi har desuden støttet skattelettelser til det lokale erhvervsliv i takt med, at økonomien tillod det.

Blandt vores største nederlag er beslutningen om at opføre et større butikscenter ved rådhuset i Kokkedal - en beslutning, som vi mente var til skade for handlen i bycentrene.

SIDERNE ER UNDER GENOPBYGNING EFTER OMLÆGNING TIL NY WEBSIDE. MERE INDHOLD PÅ VEJ.