Byrådsmedlem Bettina Bové

Grib fremtiden - sats på vores børn og vores miljø!

Vores børn og vores miljø tegner fremtiden og skal sættes øverst på dagsordenen - også i byrådet. Vi skal være kommunen med de store ambitioner inden for grøn omstilling og udvikling. Vi er nødt til at blive bedre til at værne om vores smukke natur.
Vi skal have flere varme hænder i institutionerne og skolerne - børn er vores fremtid og vil viderebringe vores danske værdier om et grønt miljø, demokrati og  medmenneskelighed. God opvækst varer livet ud.

Mærkesager

• Miljøindsatsen skal øverst på dagsordenen
• Større indsats og flere ressourcer til udsatte børn og unge.
• Flere initiativer for mere tryghed i nærmiljøet.
• Flere ressourcer til folkeskolerne
• Vis tillid til lærerne; forvaltningen ud af skolerne.

Personlig profil

Jeg er lærer, familievejleder og terapeut. Jeg har i 16 år arbejdet som lærer på en specialskole i Fredensborg kommune. Jeg og min familie har boet 14 år i Kokkedal, og bor nu i Humlebæk. Begge steder har jeg været aktiv i lokalmiljøet og i beboerforeninger. De sidste 17 år har jeg været aktiv i politik - alle år i det Radikale Venstre.  En stemme på mig til byrådet, er en stemme for grundværdier omkring respekt for både mennesker og natur.