Solid drift og plads til udvikling | Fredensborg Radikale Venstre

Solid drift og plads til udvikling

Fredensborg Radikale Venstre kommunalpolitiske handlingsprogram "Solid drift og plads til udvikling" bygger på det grundlæggende synspunkt, at der er behov for nytænkning og prioritering i Fredensborg Kommune for at kunne sikre en værdifuld omsorg for de svageste – også fremover, en stærk indsats for det lokale miljø og klimaet samt en sund og dynamisk økonomi.

Programmet har følgende delelementer:
  • En bæredygtig økonomi i en veldrevet kommune (program for økonomi, budget og kommunal forvaltning)
  • En kreativ og dynamisk kommune med plads til alle (program for erhverv, beskæftigelse og inklusion)
  • En kommune der tager ansvar for klimaet (energi- og klimapolitisk program)
  • En dynamisk og grøn kommune (program for planlægning, natur og trafik)
  • Værdifuld omsorg for de, der har behov (socialpolitisk program)
  • En kommune med stille-og-roligt-knald-på (familie-, børne-, unge- og ældrepolitisk program)
  • En tryg, sund og livsglad kommune (program for forebyggelse og sundhed)
  • En mangfoldig kommune med udsyn (kultur- og fritidspolitisk program)
Dette kommunalpolitiske handlingsprogram bygger både på Radikale Venstres overordnede holdninger og lokale politik, men har naturligvis sit fokus på de lokalpolitiske forhold i Fredensborg kommune. Flere konkrete forslag i programmet er inspireret af gode idéer og tiltag i andre kommuner bl.a. tiltag i andre kommuner samt debatten i Radikale Venstre.